22/05/2025

Uniwersytet Opolski gospodarzem Dni Użytkowników Systemu Omega-PSIR 22-23 maja 2025

Spotykamy się w Opolu

Tegoroczna dwudniowa edycja Dni Użytkowników systemu Omega-PSIR jest skierowana do władz i pracowników ponad 45 Bibliotek uczelni wyższych oraz instytucji naukowych. Wydarzenie zostanie poświęcone m.in. takim zagadnieniom, jak sprawozdawczość i dane badawcze a także ewaluacja dyscyplin naukowych, w tym integracja z systemami ministerialnymi oraz tworzenie otwartych repozytoriów danych badawczych. Przedstawimy także roadmapę dla Omegi-PSIR i zaprosimy Państwa na konsultacje dotyczące korzystania z systemu.

Spotkanie Rady Użytkowników Omega-PSIR rozpocznie się w czwartek, 22 maja o godz. 9:30. Zapraszamy członków Rady do Sali Plafonowej.

Konsultacje dla chętnych będą odbywać się równolegle od godz. 10.00 do 11.30. W ich trakcie, zwłaszcza nowi użytkownicy, mogą poradzić się doświadczonych użytkowników systemu.

Imprezę organizuje Grupa Użytkowników oraz twórcy systemu. Wydarzenie zostało objęte patronatem honorowym JM Rektora Uniwersytetu Opolskiego prof. dr hab. Jacka Lipoka oraz JM Rektora Politechniki Warszawskiej prof. Krzysztofa Zaremby.

Miejsce konferencji

Na zaproszenie władz Biblioteki UO wydarzenie odbędzie się na terenie Uniwersytetu Opolskiego – w budynku Collegium Maius. 

PROGRAM



♦ DZIEŃ 1 (22 maja)

_________________________________

9.30–11.00

Posiedzenie Rady Użytkowników systemu Omega-Psir (Sala Plafonowa, Collegium Maius)

10.00–11.30

Konsultacje

Równoległe konsultacje, podczas których można będzie zasięgnąć rady doświadczonych użytkowników systemu w następujących obszarach:

    1. Dydaktyka w kontekście bazy wiedzy (dane dydaktyczne, KKD) (Sala Senatu, Collegium Maius)

Paweł Dworaczek, bibliotekarz, BG UPWr

Łukasz Węgrzyn, bibliotekarz, kierownik Działu Dokumentacji i Informacji Naukowej BG UPWr

    1. Wnioski projektowe (Muzeum UO, Collegium Maius)

Ewelina Pisarek, kustosz, kierownik Działu Bazy Wiedzy i Analiz Bibliometrycznych BUO (Muzeum UO, Collegium Maius)

    1. Zarządzanie bazą wiedzy w obrębie uczelni (Sala 302 Collegium Maius)

Natalia Figan, kustosz, Biblioteka Uniwersytecka UAM

Małgorzata Rychlik, starszy kustosz dyplomowany, zastępca dyrektora Biblioteki Uniwersyteckiej UAM

Sandra Szczepanowska, kustosz, kierownik Oddziału Informacji i Transferu Wiedzy Biblioteki Uniwersyteckiej UAM

11.00–11.30

Rejestracja i kawa (Hol – Aula Błękitna, Collegium Maius)

11.30–12.00

Otwarcie Konferencji Dni Użytkowników Systemu OmegaPsir (Aula Błękitna, Collegium Maius)

dr hab. Daniel Pietrek, prof. UO, prorektor ds. nauki UO

Danuta Szewczyk-Kłos, starszy kustosz dyplomowany, dyrektor BUO

dr inż. Jakub Koperwas, prezes firmy SAGES

12.00–12.40

System zarządzania informacją o nauce w kontekście ekosystemu uczelni
Maciej Sysak, kanclerz Uniwersytetu Łódzkiego

12.40–13.15

Strategia komunikacji z otoczeniem społeczno-gospodarczym w oparciu o informacje z systemów IT uczelni
dr hab. inż. Błażej Bałasz, prof. PK, prorektor ds. nauki Politechniki Koszalińskiej

13.15–13.30

Altmetric: The Impact of Polish Research in Society
Ben McLeish, Altmetric

13.30–14.00

HAN oraz możliwości jego współdziałania z systemami bibliotecznymi i uczelnianymi
Markus Libiseller, H+H Software GmbH

14.00-15.00

Lunch

15.00 –16.30

Infrastruktura na potrzeby informacji naukowej i otwartej nauki w jednostce
Prowadzący: dr hab. inż. Tomasz Gambin, prof. PW, dyrektor Instytutu Informatyki Politechniki Warszawskiej

Uczestnicy panelu:
1. dr Halina Bukowiecka, Dział Analiz Strategicznych PW
2. Ewelina Pisarek, kustosz, kierownik Działu Bazy Wiedzy i Analiz Bibliometrycznych, BUO
3. dr Jakub Rusakow, kierownik Oddziału Informacji Naukowej i Promocji, BG GUMed
4. Małgorzata Rychlik, starszy kustosz dyplomowany, zastępca Dyrektora Biblioteki Uniwersyteckiej, UAM
5. Grzegorz Szczypa, kustosz dyplomowany, zastępca Dyrektora Biblioteki UMCS

17.00–19.00

Zwiedzanie Muzeum Polskiej Piosenki

    • Grupa 1.: 17.00–18.00
    • Grupa 2.: 18.00–19.00

19.00–22.00

Uroczysta kolacja



♦ DZIEŃ 2 (23 maja)

_________________________________

8.30–9.00

Rejestracja i kawa (Hol – Aula Błękitna, Collegium Maius)

9.00–9.45

Jakość danych – nasz wspólny interes. Jak standaryzacja wspiera rozwój nauki
Marek Michajłowicz, zastępca dyrektora ds. rozwoju oprogramowania, Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy  

9.45–10.30

Projekt zmian w rozporządzeniu o ewaluacji podmiotów naukowych i ich wpływ na system SEDN,
Sebastian Fiałkowski, Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy

10.30–11.00

Wsparcie Omega-PSIR w ewaluacji 2022–2025
prof. dr hab. inż. Henryk Rybiński, twórca systemu Omega-PSIR, Politechnika Warszawska
dr inż. Łukasz Skonieczny, współtwórca systemu Omega-PSIR, Politechnika Warszawska

11.00–11.20

Przerwa kawowa

11.20–12.00

Od danych do wiedzy: otwartość, ponowne wykorzystanie i cyfrowe środowiska badawcze w ekosystemie EOSC
dr Aneta Pazik-Aybar, kierownik Zespołu ds. Otwartej Nauki, NCN

12.00–12.30

Ocena potencjału badawczego, ocena nauczyciela akademickiego i analityka ewaluacyjna w oparciu o dane z systemu Omega-PSIR
dr inż. Jakub Koperwas, prezes firmy SAGES

12.30–13.15

Lunch

13.15–13.45

Informacje o bieżących działaniach Komisji Ewaluacji Nauki w kontekście rozwoju oprogramowania Omega-PSIR
prof. dr hab. inż. Adam Woźniak, prorektor ds. rozwoju, Politechniki Warszawskiej

13.45–14.00

Prezentacja sponsora ARFIDO

14.00–14.45

Nowości w systemie Omega-PSIR
prof. dr hab. inż. Henryk Rybiński, twórca systemu Omega-PSIR, Politechnika Warszawska

14.45

Zakończenie konferencji Dni Użytkowników Systemu OmegaPsir


PATRONAT HONOROWY

JM Rektor Uniwersytetu Opolskiego
prof. dr hab. Jacek Lipok 

JM Rektor Politechniki Warszawskiej
prof. Krzysztof Zaremba


ORGANIZATORZY

         


SPONSORZY

    

         


PATRONI MEDIALNI

         

Udostępnij post

Przejdź do treści