W imieniu władz Uniwersytetu Opolskiego zapraszamy na spotkanie z prof. Krzysztofem Rubachą – metodologiem nauk przyrodniczych i społecznych, założycielem i kierownikiem Pracowni Narzędzi Badawczych przy Sekcji Metodologii Badań nad Edukacją Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. Zaproszony gość wystąpi w ramach Złotej Serii Wykładów Otwartych, słynnego cyklu wydarzeń współorganizowanego od kilkudziesięciu lat przez Bibliotekę Uniwersytetu Opolskiego wraz z innymi jednostkami Uczelni.

Złota-Seria-Wykładów -obrazek-gmach-główny-UO

JM Rektor Uniwersytetu Opolskiego
prof. dr hab. Jacek Lipok

zaprasza na spotkanie
z
prof. dr. hab. Krzysztofem Rubachą

metodologiem nauk przyrodniczych i społecznych,
założycielem i kierownikiem Pracowni Narzędzi Badawczych
przy Sekcji Metodologii Badań nad Edukacją Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN,

który wygłosi wykład na temat

Interdyscyplinarność w naukach społecznych a ilościowa versus jakościowa strategia badań

Spotkanie odbędzie się 14 listopada 2024 r. (czwartek) o godz. 12.00
 w Auli Błękitnej Collegium Maius UO, III piętro

 

Krzysztof Rubacha

Od wielu lat związany zawodowo z Instytutem Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Pracuje także w Uniwersytecie Świętych Cyryla i Metodego w Trnawie. Jest znanym ekspertem w dziedzinie badań nad edukacją, a jego wkład w rozwój metodologii badań społecznych jest ceniony zarówno w kraju, jak i za granicą.

 Koncentruje się na metodologii nauk społecznych oraz analizie statystycznej. Jego badania obejmują różnorodne aspekty związane z edukacją na pograniczu pedagogiki i psychologii oraz gender studies. Specjalizuje się w: metodologii badań społecznych, statystyce, analizie oraz zbieraniu danych jakościowych i ilościowych, metodologii badań jakościowych i ilościowych oraz konstruowaniu narzędzi badawczych, klasycznej logice zbiorów i logice zbiorów rozmytych. Drugim obszarem jego specjalizacji są badania nad: realizacją zadań rozwojowych, rolą społeczną nauczyciela, poczuciem skuteczności, rozwojem i wychowaniem moralnym oraz orientacjami etycznymi.

Członek Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, przewodniczący Sekcji Metodologii Badań nad Edukacją KNP PAN oraz przewodniczącym Komisji KNP PAN ds. Repozytorium Metod i Narzędzi Badawczych.

Redaktor naczelny „Przeglądu Badań Edukacyjnych” ukazującego się nakładem Wydawnictwa Naukowego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.